Den Norske Turistforeningen (DNT) har over 600 hytter på fjellet, i skogen, ved kysten og i nærområdet. Blant dem er hytta Krækkja.
Krækkja er den eldste hytta på Hardangervidda og ble åpnet i 1879. Hytta ligger vakkert til ved vannet Storkrækkja med utsyn mot Hallingskarvet.
Mot sommer sesongen 2023 ville Krækkja ha en etikett på ølen de serverte (lokalt brygget fra Gøtt Mikrobryggeri, i Nesbyen) i spisesalen.
Prosjekt: Etikett
Oppdragsgiver: Den Norske Turistforeningen (Krækkja)
Ferdigstillelse: 2023
Iterasjoner av forslag til etikett
Ide: Ta ut element fra eksisterende logo (av Krækkja) og bruk det som et visuelt kjennemerke.
Ide: Refleksjon av hytten i et stilisert uttrykk, der hensikten er at navnet Krækkja 'Øl' kommer mer i fokus.
Ide: En variasjon av forrige ide, ved bruk av bilde av området istedenfor en stilisert utførelse.
Ide: Ettersom det er et stort turområdet, ville jeg fremheve dette ved å illustrere et kart med høydemeter og tursti. Utsnittet er fra Krækkja.
Etter dialog med kunde ble sluttresultatet et helhetlig visuelt uttrykk, som tar eierskap i turområdet i nærheten.
Er man veldig god på kart eller kjent i område vil man kunne kjenne igjen kartet og lokalisere hytta (via rød prikk), som en artig oppdagelse.
Bilder av flaske
Den Norske Turistforeningen (DNT) har over 600 hytter på fjellet, i skogen, ved kysten og i nærområdet. Blant dem er hytta Krækkja.
Krækkja er den eldste hytta på Hardangervidda og ble åpnet i 1879. Hytta ligger vakkert til ved vannet Storkrækkja med utsyn mot Hallingskarvet.
Mot sommer sesongen 2023 ville Krækkja ha en etikett på ølen de serverte (lokalt brygget fra Gøtt Mikrobryggeri, i Nesbyen) i spisesalen.
Prosjekt: Etikett
Oppdragsgiver: Den Norske Turistforening (Krækkja)
Ferdigstillelse: 2023
Iterasjoner av forslag til etikett
Ide: Ta ut element fra eksisterende logo (av Krækkja) og bruk det som et visuelt kjennemerke.
Ide: Refleksjon av hytten i et stilisert uttrykk, der hensikten er at navnet Krækkja 'Øl' kommer mer i fokus.
Ide: En variasjon av forrige ide, ved bruk av bilde av området istedenfor en stilisert utførelse.
Etter dialog med kunde ble sluttresultatet et helhetlig visuelt uttrykk, som tar eierskap i turområdet i nærheten.
Er man veldig god på kart eller kjent i område vil man kunne kjenne igjen kartet og lokalisere hytta (via rød prikk), som en artig oppdagelse.
Bilder av flaske